24/02/2013

我的前半生【上學篇(五):校規篇】(上)

年前跟好友談起兒時所讀學校的校規。然後,我在書房的箱子裡,找來中學時代的校規,還有關於「理性道德」一課的教材。若有所思。

前天,另一好友又談起校規,她提到或許校規的意義,不在於校規的內容和所執著的細節,而是要一名學生遵守校規,就是要那學生明白到未來的人生之中,是有「BOUNDARY」的。我聽罷,對於好友的話,我理解成為「人生之中,做事應該有界線,或有底線」。

然而,那邊廂,我記得大學時期上的廣告課,我所學的是「RULES ARE THERE TO BREAK」。於是,這些對話,又惹來我的一番思緒。

中學校規:


「理性道德」一課的教材:


(待續)



2 comments:

  1. Having read this I believed it was very informative. I appreciate you
    finding the time and energy to put this article together.

    I once again find myself spending way too much time
    both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!


    My web site: games for girls to play

    ReplyDelete
  2. Thanks for message. As long as you find it worthwhile doing something, keep up and enjoy!

    ReplyDelete